Tuesday, August 23, 2011

~: Peluang Satu Anugerah :~

Salam wrm...

Alhamdulillah..Alhamdulillah..alhamdulillah... No other words can really describe my feeling right now! Hanya rasa bersyukur atas nikmat dan peluang yang Allah berikan. Seminggu yang lalu baru je balik dari satu program yang singkat, tapi cukup kena dengan diri ni. Sangat berkesan dan insyaAllah dapat membantu dalam menghadapi segala kelemahan dan masalah yg sering membelenggu diri. Walaupun hanya dua hari sahaja programnya, tapi dua hari itu telah banyak memberikan ilmu dan pengajaran untuk diri ini. Oh..sebelum tu..SELAMAT HARI RAYA dan maaf zahir dan batin! Lama dah nak publish post ni..tapi last-last sampai dah raya..baru dapat publishkan..huuuuuu..

OK! Back to the real topic.. :D
First and last program yang mampu pergi sepanjang cuti Summer ni. Ohh..sedihnyeee T_T
Sangat sedih sebenarnya bila tak dapat nak meluangkan masa untuk pergi ke program-program sebelum ni. Ramai kawan-kawan yang dari jauh pun mampu nak pergi sana sini dari sebelum Ramadhan sampailah ke akhir Ramadhan. Sangat kagum dengan semangat diorang untuk berusaha pujuk parents supaya berikan kebenaran untuk turun ke area Selatan..semata-mata untuk menambah ilmu dan berjumpa antara satu sama lain.. Sedangkan..aku ni duduk area KL siap.. Most of the programmes were held near my area. Tapi..dalam banyak-banyak program, satu je dapat join. Mungkin perlu sedih, tapi tak perlu rasa rendah diri or menyesal. Walaupun dapat pergi satu je..tapi, itulah yang terbaik! Dan aku mengaku memang itulah yang terbaik sebab pengisiannya sangat kena dengan situasi yang dialami sekarang. Semua dilema, prasangka dan perasaan terjawab dalam masa dua hari tersebut. Alhamdulillah...

Bila baca status-status rakan-rakan yang lain..baca comment kat facebook..baca laporan dalam group..semuanya membuatkan aku rasa sangat JEALOUS! Mula-mula..takdela rasa sedih dan jealous sangat kat diorang sebab dapat macam-macam time program. Tapi..bila dah review balik semua yang diorang discuss time program-program lepas..betapa banyaknye yang aku ter'miss' dan ketinggalan jauh di belakang berbanding mereka..rasa sangat sedih dengan diri sendiri. Tapi..susunan Allah itu cantik. Allah berikan aku masa untuk bersama keluarga..untuk menunaikan tuntutan-tuntutan aku kepada keluarga..instead of join diorang, bersama dengan diorang menambah ilmu dan 'makanan' untuk rohani. Alhamdulillah, setiap yang Allah tentukan itu memang yang terbaik dan tak perlulah kita mempertikaikannya lagi. He knows the best for us!

Sekarang..Alhamdulillah, I've regained my spirit and energy insyaAllah. Semangat yang dulunya lemah..keyakinan yang dulunya kurang..kini insyaAllah segalanya mula meningkat dan bercambah. Semoga Allah kukuhkan perasaan ini..dan tetapkan keyakinan dan semangat yang ada sekarang..supaya ilmu yang ada terus tersebar dan ramai lagi orang lain yang dapat merasakan apa yang aku rasakan kini.. AMIN!!!!

Wallahu'alam..

2 comments:

Hidayah Bani said...

'Mungkin perlu sedih, tapi tak perlu rasa rendah diri or menyesal'.- waaah, bagusla adek nada...:). kat dw la sy lebih meneganli adek nada dengan lebih mendalaaaam. nanti nak bedah siasat adek nada kat birm la. muahaha. btw, kereta hari tu ada apa-apa kesan tak? kan tercuit sikit motor belakang tu?(wktu g pre dept)

Adek Nada said...

Hahahaha...Hidayah..Hidayah!!!
Marila bedah saya puas-puas ye nnti..
Oh..kete alhamdulillah xde pape.. Tercuit motor sikit je,mcm cium je..heeee..so, xde kesan pun..heeeeee :D

About Me

My photo
Ampang, Selangor, Malaysia