Sunday, January 30, 2011

:: PerJuaNgan KeBenArAn ::

Alhamdulillah, Allah masih memberi peluang pada diri ini untuk mencoret kata-kata dalam blog SOMEONE ini, sedangkan rakan-rakan dan saudara-saudara di Mesir tidak mampu melakukannya di saat ini. Alhamdulillah, syukur atas nikmat Allah. Namun, penderitaan saudara-saudara tercinta tetap menjadi bualan, menjadi perhatian dan sentiasa bermain di minda. Apakah nasib mereka di sana? Apakah status mereka? Dan apakah yang patut aku lakukan??? Semuanya tak mampu dijawab... Tapi apa yang pasti, Allah tetap bersama kita walau apa pun terjadi. Jadi, berserahlah..berdoalah kepada Allah. PercaturanNya adalah yang
terbaik..ketetapanNya jangan diungkit dan hanya rahmat dan pertolongan dariNya yang menjadi harapan. InsyaAllah sama-sama kita doakan yang terbaik buat umat Islam sedunia..


Subhanallah..tak sangka, negara yang selama ini sepi tanpa pergolakan, kini menjadi isu perbualan di seluruh dunia. Mereka mula bangkit..menentang kejahilan demi menegakkan kebenaran. Subhanallah! Mungkinkah ini saatnya Islam bangkit semula? Janji Allah itu pasti..namun waktunya, tak siapa mampu meramalnya..


Manusia dah semakin sedar akan kebenaran yang tersembunyi di sebalik kejahilan dan kekufuran. Manusia sudah mula bertindak. Kita sudah mula BANGKIT! Tapi sampai bila?? Adakah untuk satu jangka masa yang panjang atau hanya sementara? Adakah semangat akan berkobar-kobar bila setiap muka depan paper bercerita tentang penderitaan umat Islam? Adakah semangat yang melonjak naik akan pudar apabila cerita yang sama dipaparkan berulang kali untuk satu jangka masa yang lama?
Semoga iman dan sayang kita terhadap Islam tidak berubah..tidak berada di paksi negatif..tetapi sentiasa ingin mencapai maximum point dengan gradient yang tinggi..INSYAALLAH!!



Orang di sana berjuang menentang pemimpin mereka yang kejam. Orang di sana memberanikan diri menempuh maut agar kebenaran tertegak. Orang di sana meletakkan Islam di hadapan. Kita di sini..buat apa????
Tak perlu memberontak..tak perlu berperang... Kita perlu teruskan perjuangan Rasulullah. Sebarkan Islam..mantapkan iman..tambahkan amalan agar kita mampu menjawab persoalan-persoalan di akhirat di hadapan ALLAH kelak! Agar..bila kita ditanya tentang SUMBANGAN kita pada ISLAM...kita ada JAWAPNNYA!!!

"Ya Allah..thabatkanlah hati kami. Kuatkanlah pegangan kami dan berikanlah kami hidayah dan petunjukMu ke arah kebenaran. Bantulah kami YA ALLAH..YA Rahim.."

About Me

My photo
Ampang, Selangor, Malaysia