Saturday, December 12, 2009

Yakin ke????


"Betul ke keputusan yg aku wat ni???Yakin ke aku ngan apa yg aku lalui skang ni???Sepatutnya aku xwat bnda ni...aku nk patah balik ms...."
inilah persoalan yg selalu bermain kat kepala ni..ada je ms snyi...msti soalan2 ni muncul..tp kenapa br skang muncul???apa aku mmg dh salah wat keputusan ke??n skang ALLAH nk tunjukkan yg aku ni berada di jln yg slh??mcm tu??arggggghhhh!!!!bengong pala rsnya...
tp kenapa perlu rs bengong???bukankah Allah dh berfirman..."setiap perkara yg berlaku itu adalah yg TERBAIK untukmu"..lbh kurg mcm nila mksudnya..jd nk risau apa lg???ALLAH dh terangkan awal2 yg setiap perkara yg berlaku dlm hidup kita ni...ada kebaikannya yg kita akan sedar..mungkin pd wktu tu ataupun selepas itu...jadi mengapa dipersoalkan lg NADA???
dulu...aku mmg merasakan kebenaran pd firman ALLAH ini..bila aku mndpt tawaran dr KPM..kerana aku dapat melarikan diri dr IB..satu2nya proses foundation yg plg susah..setahu akula...mulanya...mmg susah nk lepaskn KMS yg dh bertahta di jiwa..kwn2 dh bersemadi di hati..guru2 dh mengenali diri ini..TETAPI..setelah ku kaji semula perjalanan hidupku..aku sedar sememangnya Allah tlh menetapkan yg terbaik untukku..Pada mulanya..aku dimasukkn ke KMS dgn rs hiba dan pilu kerana terpaksa berdepan dgn IB..tp stlh mndpt twrn utk mmbuat alevel..hati mnjd tenang..dan pengalamanku hidup di KMS walaupn hanya dua bln...tlh byk mengajarku erti bersyukur...dan bersemangat utk melakukan yg terbaik dlm hidup ni...
Masih tidak jelaskah kebenaran firman ALLAH itu pdku???yaaa...ia sudah cukup jelas..setelah aku merenung kembali firman tersebut...aku sedar bahawa..sememangnya apa yg aku lakukan sekarang adalah yg terbaik utkku..aku harus bersikap optimis dan memandang ke hadapan..dan tidak membandingkan diriku dgn org lain..krn setiap org ada kelemahan dan kekuatannya yg tersendiri..dan ALLAH itu Maha Adil..Dia telah menetapkan yg terbaik utk setiap hambaNya..hanya kita yg menentukan samada..perkara yg baik itu akan kekal baik ataupun berubah mnjd yg sebaliknya..pikir2kan dan renungkanlah segalanya..segala yg berlaku psti ada hikmah disebaliknya...~~~~

No comments:

About Me

My photo
Ampang, Selangor, Malaysia