Wednesday, December 16, 2009

ThAT's iT!!!!!!!

ALHAMDULILLAH!!!!mission accomplished..hoooray!!!!apa yg diimpikan selama ini..tercapai juga akhirnya..Walaupn impian ni xtinggi mana..tp ini menunjukkan apa yg kita inginkan..xmustahil utk diperoleh..asalkan ada usaha yg jitu dan kental...

Tau x apa yg tercapai tu???huhuhu..Akhirnya..diri ini dapat selesaikan RUBIK'S CUBE!!!hahahaha...itulah salah satu impianku yg br kini tercapai..iaitu smlm...hehehehehe..Gembiranya..YA ALLAH...Eventhough bnda ni nmpk mcm ntah pape..tp sbnrnya ada pape..heeeee

Ingat lg..dulu...mmg dlm pemikiran ni..yakin yg diri sndiri tkkn blh solve rubik's cube ni smpi bebila..sbb dulu pernah try..tp mungkin sbb smgt yg xberapa nk tinggi sgt..Jadi..xberjaya smpila skang..eh..lupa..skang dh berjaya..Smpi smlm..Pernah gak mintak kengkawan ajar..tp..xberjalan gakla..xtaula sbb apa..

Dan akhirnya..smlm..sedang aku berjalan2 mencari brg di kedai POPULAR..tiba2 mata ini terpandang akan satu rubik's cube yg digantung dlm kedai itu utk dijual..Lalu..hati ini berkata.."Apa kata aku beli..pastu try solve smpi dapat..blaja dr YOUTUBE.."Maka tnpa ragu2..diri ini membelila 'KOTAK TEKa-teKI' tersebut...

Smpi umah aje..mkn2..n lps smyg MAGHRIB..trus buka internet n blaja cr nk selesaikan kotak yg br dibeli td..Atas berkat usaha yg bersungguh2..akhirnya...setelah hampir satu jam di hadapan komputer..KOTAK ITU BERJAYA DISIAPKAN!!!!hahahaha...Lps tu..smpi ke mlm..xberenggang ngan rubik's cube tu..dan hr ni..dh blh diiktiraf sbg pakarla... :)

Well..aku blaja satu bnda dr pengalaman ni..Iaitu..NEVER GIVE UP!!!mmg dulu aku slalu ckp dlm hati..yg aku tkkn dpt selesaikn RUBIK's CUBE ni..dh setelah bertahun2..akhirnya..aku dpt selesaikan dgn mudah...Kenapa??sbb aku ada semangat utk blaja bnda tu..aku ada keyakinan yg aku leh wat..n aku ada usaha utk mencapainya..Pengalaman yg simple ni la...yg tlh mengajar aku mcm2 perkara..n akhirnya..satu lg matlamat aku TERCAPAI!!!!!!

So NADA!!!!apa lg nk dirisaukan???takut nk amik ALEVEL thn dpn???takut XDPT FLY???Berpegangla pd kata2 kat atas..NEVER GIVE UP>>TRY HARDER>>BELIEVE IN URSELF!!!!kalo sume perkara ni ada dlm diri sndiri..no need to worry anymore..PHYSICS yg slalu dpt C or D..akan bertukar mnjadi A..MECHANICS..STATISTICS..FURTHER..CORE..yg sering bertukar2 keputusannya..akan kekal mnjadi A..satu ketika nnti...
BILA???
BILA ANDA YAKIN..BERUSAHA..DAN TIDAK PERNAH PUTUS ASA!!!!
GO..GO..GIRL!!!

No comments:

About Me

My photo
Ampang, Selangor, Malaysia