Friday, July 27, 2012

:: Ramadhan datang lagi ::

Salam..

Alhamdulillah laka syukr. Diberi peluang sekali lagi untuk merasai nikmat dan ajaibnya bulan Ramadhan.
Bulan di mana pintu neraka ditutup, pintu syurga dibuka. Kaki syaitan dirantai dan bulan turunnya kitab Al-Quran yang menjadi panduan umat manusia sepanjang zaman. Subhanallah, banyaknya nikmat dan kelebihan untuk manusia yang Allah kurniakan di bulan mulia ini, tapi, kita masih leka dan makin lupa akan segala kebaikan yang Allah kurniakan pada kita.

Kita tahu bulan ini berganda-ganda pahala kalau kita buat amal kebajikan. But still, amalan tak bertambah atau mungkin kadang-kadang berkurang. Still, habit yang buruk tak dibuang dan habit yang baik tak cuba dipraktikkan. Allah dah bagi peluang, tapi manusia tak menggunakan peluang yang ada sebaiknya.Masih terbelenggu dengan nafsu diri, masih terpengaruh dengan keseronokan dan keenakan dunia yang sementara. Emmm...peringatan untuk diri sendiri supaya lebih memanfaatkan kehadiran bulan mulia ini. Entah masihkah dapat aku rasakan nikmatnya pada tahun depan??? Wallahua'lam.

Jadikan Ramadhan yang tiba sebagai Ramadhan terakhir dalam hidup kita, agar kita mengejarnya tanpa henti. Cari dan hayati nikmat dan keindahan bulan ini. GRAB IT! and never LEAVE IT BEHIND!!




Salam ramadhan kareem. Spread the barakah to the world~ :D

No comments:

About Me

My photo
Ampang, Selangor, Malaysia